Do zadań specjalisty ds. kadr należy w szczególności:
1) prowadzenie akt osobowych pracowników;
2) sporządzanie umów o pracę;
3) sporządzanie, wydawanie świadectw pracy, zaświadczeń i innych dokumentów dotyczących zatrudniania i wynagrodzeń pracowników, do których wydania pracodawca zobowiązany jest przepisami prawa;
4) ustalanie uprawnień urlopowych i prowadzenie dokumentacji z tym związanej (karty urlopowe, plany urlopowe, ekwiwalent za urlop);
5) prowadzenie ewidencji czasu pracy, urlopów pracowniczych, zwolnień lekarskich;
6) wydawanie zaświadczeń dotyczących stosunku pracy na wniosek pracownika;
7) współpracowanie i udzielenie pomocy pracownikom w zakresie składania wniosków o renty emerytury do organu rentowego;
8) prowadzenie ewidencji obowiązkowych badań lekarskich pracowników i kontrola ich aktualności;
9) prowadzenie ewidencji obowiązkowych szkoleń BHP i Ppoż pracownika oraz kontrola ich aktualności;
10) rozliczanie pracowników z wykorzystanych dni urlopów wypoczynkowych oraz innych przerw w wykonywaniu pracy, w tym urlopów okolicznościowych, wychowawczych, itp. Stosownie do przepisów Kodeksu Pracy;
11) wykonywanie innych poleceń służbowych Kierownika Ośrodka.