STANOWISKA I ZAKRES CZYNNOŚCI
Stanowisko ds. świadczeń z pomocy społecznej, dodatków mieszkaniowych Do zadań pracownika do spraw realizacji świadczeń z pomocy społecznej, dodatków mieszkaniowych należy w szczególności:
1) udzielanie informacji dotyczących świadczeń z pomocy społecznej oraz dodatków mieszkaniowych;
2) wprowadzanie do systemów informatycznych danych niezbędnych do wydawania decyzji w sprawach ustalenia prawa do świadczeń z pomocy społecznej oraz dodatków mieszkaniowych;
3) prowadzenie postępowania, w tym administracyjnego w zakresie świadczeń z pomocy społecznej oraz dodatków mieszkaniowych;
4) przygotowywanie projektów decyzji, postanowień oraz wszelkich innych pism w zakresie świadczeń z pomocy społecznej oraz dodatków mieszkaniowych;
5) sporządzanie list wypłat świadczeń z pomocy społecznej oraz dodatków mieszkaniowych (w tym należnych składek na ubezpieczenie emerytalno - rentowe i ubezpieczenie zdrowotne);
6) prowadzenie dokumentacji w zakresie świadczeń z pomocy społecznej oraz dodatków mieszkaniowych;
7) prowadzenie rejestru osób korzystających z różnych form pomocy oraz rejestru wykorzystania środków na zasiłki pieniężne i świadczenia w naturze z wyszczególnieniem środków własnych Gminy i dotacji z Urzędu Wojewódzkiego, a także analizowanie wykorzystania środków oraz comiesięczne uzgodnienie realizacji planu z Głównym księgowym;
8) prowadzenie ewidencji zaangażowania środków budżetowych do wydatków roku bieżącego w zakresie realizowanych świadczeń;
9) weryfikacja i aktualizacja świadczeń długoterminowych;
10) ewidencjonowanie i rozliczanie kwot z tytułu:- nienależnie pobranych świadczeń z pomocy społecznej,- przekazanych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych oraz inne organy rentowe kwot wypłaconych zasiłków- osobie, której przyznano emeryturę lub rentę za okres, za który wypłacono zasiłek stały lub zasiłek okresowy,- zasiłków i pomocy rzeczowej przyznanych pod warunkiem zwrotu części lub całości kwoty zasiłku lub wydatków na pomoc rzeczową;
11) współpraca z Głównym księgowym w zakresie niezbędnym do wystawienia upomnienia i tytułu wykonawczego w przypadku niedotrzymania terminu płatności oraz terminu zwrotu zasiłku lub należności od osób, które nienależnie pobrały świadczenia z pomocy społecznej;
12) współpraca z innymi ośrodkami pomocy społecznej, sądami, urzędami, instytucjami w zakresie niezbędnym do realizacji zadań na stanowisku pracy;
13) terminowe przygotowywanie i wysyłanie sprawozdań m.in. w zakresie pomocy społecznej i dodatków mieszkaniowych, w tym także w formie elektronicznej;
14) wykonywanie innych poleceń służbowych Kierownika Ośrodka