Biuletyn Informacji Publicznej
Ośrodek Pomocy Społecznej w Świerznie
Szukaj w tym dziale:

Do zadań pracownika do spraw realizacji świadczeń z pomocy społecznej, dodatków mieszkaniowych należy w szczególności:

1) udzielanie informacji dotyczących świadczeń z pomocy społecznej oraz dodatków mieszkaniowych;

2) wprowadzanie do systemów informatycznych danych niezbędnych do wydawania decyzji  w sprawach ustalenia prawa do świadczeń z pomocy społecznej oraz dodatków mieszkaniowych;

3) prowadzenie postępowania, w tym administracyjnego w zakresie świadczeń z pomocy społecznej oraz dodatków mieszkaniowych;

4) przygotowywanie projektów decyzji, postanowień oraz wszelkich innych pism w zakresie świadczeń z pomocy społecznej oraz dodatków mieszkaniowych;

5) sporządzanie list wypłat świadczeń z pomocy społecznej oraz dodatków mieszkaniowych (w tym należnych składek na ubezpieczenie emerytalno - rentowe i ubezpieczenie zdrowotne);

6) prowadzenie dokumentacji w zakresie świadczeń z pomocy społecznej oraz dodatków mieszkaniowych;

7) prowadzenie rejestru osób korzystających z różnych form pomocy oraz rejestru wykorzystania środków na zasiłki pieniężne i świadczenia w naturze z wyszczególnieniem środków własnych Gminy i dotacji z Urzędu Wojewódzkiego, a także analizowanie wykorzystania środków oraz comiesięczne uzgodnienie realizacji planu z Głównym księgowym;

8) prowadzenie ewidencji zaangażowania środków budżetowych do wydatków roku bieżącego    w zakresie realizowanych świadczeń;

9) weryfikacja i aktualizacja świadczeń długoterminowych;

10) ewidencjonowanie i rozliczanie kwot z tytułu:- nienależnie pobranych świadczeń z pomocy społecznej,- przekazanych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych oraz inne organy rentowe kwot wypłaconych zasiłków- osobie, której przyznano emeryturę lub rentę za okres, za który wypłacono zasiłek stały lub zasiłek okresowy,- zasiłków i pomocy rzeczowej przyznanych pod warunkiem zwrotu części lub całości kwoty zasiłku lub wydatków na pomoc rzeczową;

11) współpraca z Głównym księgowym w zakresie niezbędnym do wystawienia upomnienia i tytułu wykonawczego w przypadku niedotrzymania terminu płatności oraz terminu zwrotu zasiłku lub należności od osób, które nienależnie pobrały świadczenia z pomocy społecznej;

12) współpraca z innymi ośrodkami pomocy społecznej, sądami, urzędami, instytucjami w zakresie niezbędnym do realizacji zadań na stanowisku pracy;

13) terminowe przygotowywanie i wysyłanie sprawozdań m.in. w zakresie pomocy społecznej    i dodatków mieszkaniowych, w tym także w formie elektronicznej;

14) wykonywanie innych poleceń służbowych Kierownika Ośrodka